Dålig kundtjänst

Något man stöter på alldeles för ofta, speciellt hos storföretag,  är dålig kundtjänst. Där kundtjänsten är alldeles för styrda av manus och sina chefer och har noll befogenhet att snabbt och smidigt hjälpa kunden.

Idag drabbade det mig igen. Min son ville använda sina pengar, 400 kr, att köpa FIFA points till FIFA mobile, via AppStore på sin telefon som är familjekopplat med mitt Apple-konto.

Köpet går igenom men inget registreras i spelet. Jag testar ett köp till med en lägre summa men samma sakhänder.

Jag testar att få pengarna tillbaka hos Apple men får bara ett automatiskt svar att det inte godkänns. Jag kontaktar då Apple som svarar: ”Du får ta det med EAs support”.

Jag kontaktar EA som säger: ”Du får ta det med Apples support”

Detta trots att jag skickade med bevis på köp, men köpet var gjort med min sons emailadress som är kopplat till mitt konto men EA sports kundtjänst påstår sig inte kunna tro på det då mitt konto hos EA har en annan mailadress.

Har fått rådet att försöka få tag på en riktig människa på Apple och ställa lite krav. Annars får jag väl se om American Express kan hjälpa mig att dra tillbaka pengarna.

Hur kan man skita i en kund som besvisligen inte fått det han betalat för och som de lätt kan se är en återkommande kund som spenderar tusentals kronor på deras spel varje år. Det är dålig kundservice.

Bli först med att kommentera

Kommentera

Din e-post adress kommer inte att publiceras offentligt.


*