Nyhetsbrev

Inlägget är skrivet i samarbete med Paloma

Att jobba med nyhetsbrev är en otrolligt viktig del i min bransch inom digitalmarknadsföring och är ett måste för de flesta nätbutiker och tjänster som vill nå sina kunder och förmedla erbjudande.

I min karriär inom webb som numera är 20 år lång så har nyttan av att jobba med nyhetsbrev legat med sen start, och i alla projekt och företag jag varit inblandad i så har det använts flitigt. Vare sig det har handlat om sälj, information eller marknadsföring via nyhetsbrevet.

Nedan tänkte jag dela med mig av några saker som jag tagit med mig genom åren vad gäller nyhetsbrev och vill tipsa om:

  • Tänk igenom rubriker noggrant – den måste fånga mottagarens intresse bland de förmodligen hundratals mail de får varje dag.
  • Kommunicera det viktigaste – prioritera innehållet för ett tydlligare budskap och se till att få med det viktiagste budskapet i början av nyhetsbrevets innehåll.
  • Personlig touch – en på företaget som avsändare och en mjukare ton i innehållet ger ett värde.
  • Spamma inte – håll utskickafrekvensen lagom och till ”rätt” mottagare.
  • Keep it simple – ett snyggt strukturerat och designat nyhetsbrevkan vara succes men se till att fokus lägg på rätt saker så att det är läsbarheten och tydligheten som framhävs.
  • Nästa steg – vad vill du få kunden att göra, att ha en så kallad call to action som är tydlig är viktig så att du får mottagaren att faktiskt göra det du vill med utskicket.
  • Var redo – se till att övriga dela och resurser som blir påverkade av utskickets potentiella resultat
  • Använd ett bra och flexibelt nyhetbrevsverktyg som hjälper dig både med utskick och hantering av listor, ett bra exempel på det är Paloma.
About Andreas 522 Articles
Ansvarig på bard.nu och är den som skriver och publicerar alla artiklar.

Bli först med att kommentera

Kommentera

Din e-post adress kommer inte att publiceras offentligt.


*