Mitt kontor just nu

Inlägget är skrivet i samarbete med Kontorsgeneralen.se

Jag driver ju fyra olika företag och gör det nu genom att jobba hemifrån på mitt hemmakontor men har under senaste åren haft stort kontor i Stockholm, till att jobba hemma till ett stort kontor i samhället jag bor och till att nu jobba hemma igen.

Mitt kontor just nu är i en av entréerna i vårt hus, det finns två då detta är ett gammalt parhus som byggts om till en stor villa. Tyvärr blev det lite trångt att få från kontor på 160 kvm till en arbetsplats på 15 kvm. Bokföring och kontorsmaterial överallt. Så nu är nästa steg att styra upp förvaring och få dit nödvändiga kontorsprylar för att effektivisera all administration, som är det absolut tråkigaste med att driva företag.

Tänkte dela med mig av en lista med saker jag tycker varje kontor ska ha.

1. En bordsräknare för att snabbt kunna räkna ut saker vid administration.

2. Pärmar i olika färger för olika ändamål. Så man lätt och snabbt kan hitta det man söker

3.  Skrivbordsförvaring för att kunna ha ordning och rent på skrivbordet. Blir lätt papper och kontorsmaterial över hela skrivbordet annars.

Bli först med att kommentera

Kommentera

Din e-post adress kommer inte att publiceras offentligt.


*