Man måste röra på sig när man arbetar mycket vid datorn

Som entreprenör och webbmänniska som sitter man alldeles för mycket vid datorn. I perioder blir det ingen träning alls förutom mina promenader lite här och där. Nu är det dags att komma igång igen med träningen och speciellt kondtionsbiten.

Min plan är att spela tennis en gång i vecka med min mor, simma 3 dagar i veckan i den nyrenoverade simhallen är i Nynäshamn samt jogga 2 gånger i veckan. Det kanske tycks vara mycket på en gång men jag vet att jag klarar av det.
Hur ser det ut för er andra entreprenörer? Rör ni på er något kära vänner.

About Andreas 381 Articles
Ansvarig på bard.nu och är den som skriver och publicerar alla artiklar.

17 Comments

  1. Det måste man annars blir det inte bra.

    Min träningsvecka
    —————–
    Innebandy 2gånger
    Löpning 7gånger
    Gå ut med hunder 100 gånger känns det som=)

  2. Jag spelar badminton 1-2 ggr i veckan, gymmar mellan 1-3 ggr i veckan (sämre av den varan nu när det är så bra väder, dock) och förutom detta går jag förstås en del (á la promenix.se :D).

    Nu under våren har jag också dansat bal. Bättre träning får man leta efter! 2h-4h/vecka intensivt snurrande är faktiskt oerhört kul och väldigt, väldigt svettigt.

  3. Bra att ni rör på er grabbar. Ni är en förebild. Sedan de la ner mitt basketlag för ett par år sedan så har min träning dalaat rejält.

    Och ja Anton. Dans är grymt. Själv dansar jag tyvärr inte mer än när jag är på nattklubb men jag skulle absolut kunna tänka mig att börja dansa med Elin aktivt.

  4. Jag brukar gå upp för rulltrappan 3-4 ggr i veckan 😉

    Så jag skulle också behöva komma igång lite bättre. Vi får väl ta och köpa in ett gym på firman sen.

    Ingen som är sugen på att dra igång ett entrepenörsfotbollslag?

  5. Mmmm ska se.. gym 3-4 gånger veckan, bujinkan kampsport 2 ggr veckan, 1h promenad 4-5 ggr veckan, skejt 1-2ggr veckan beroende på väder 🙂 Duger det mr bard? 😛

  6. Jakob: Jag har faktiskt funderat i samma bana. Träffas någon gång i veckan och spela boll.

    Ett gym på kontoret är en självklarhet. I alla fall en boxningssäck.

  7. Hittade just min gamla tränings dagbok=)

    Måndag 2004-02-02
    Träning:Bröst 60min/innebandy 90min
    Vikt: 83,5
    Tid Mat Kalorier Fett Kolhydrater Fibrer Protein
    16:00 Filmjölk + corflakes 311 1,2 26 1 8,55
    16:30 Diet fuel/mjölk 221 1,5 24 0 30,2
    19:00 Diet fuel/mjölk 221 1,5 24 0 30,2
    20:00 Pasta 298 1,3 61,8 0 9,8
    23:00 Tonfisk 150g 150 1,25 0 0 32,5
    TOTAL 1201 6,75 135,8 1 111,25
    PROCENT 5,06% 45,23% 37,05%

  8. hmm… Jag är en promenadmänniska. Några timmars promenerande/springande mellan möten/föreläsningar/lunch funkar otroligt bra för att hålla grundkonditionen uppe!

    Sparka lite boll är alltid intressant, se till att det blir centralt i stan så dyker jag upp vid pipet av ett sms!

  9. Nästan värt att ta tåget från Örebro för lite bollspel, det var många år sen men grymt kul är det.

    Jag springer någon gång i veckan och cyklar en del här i stan överallt dit jag ska så det blir lite motion i alla fall så att man inte säckar ihop. Precis som du skriver Andreas så är det oerhört viktigt med lite fysisk aktivitet när vi sitter vid datorn så mycket som vi gör.

  10. Brukar köra ca 3 styrketräningspass á 1-2h och ca 5-6st inlinespass á 2h i veckan nu på våren/sommaren.

    Vinter/höst blir det 4 styrketräningspass och sen 2 pass cardio på gymmet i veckan.

    Rekommenderar verkligen att åka inlines, absolut bästa cardio/motionsformen jag känner till iaf 🙂

  11. självklart så måste man hålla igång när man arbetar som oss. jag kör ett pass på gymmet innan jobbet vid 6tiden på morgonen. Sen är det postiva med gymkortet att man kan åka ner och på eftermiddagen innan kvällspasset på kontoret ta en skön solning, såå man inte så blek ut när man glassar på något kafé (när alla andra dödliga har hunnit med 10år i solen)
    🙂

  12. Tränar i princip dagligen, förutom dagar efter större grejer, så som matcher eller längre lopp.

    Träning gör så att hjärnan tänker mycket friskare och renare, i alla fall är det så för mig och det märker man direkt av om man suttit hemma och såssat två dagar utan ordentlig träning.

  13. Härligt att se att det är ett gäng friska grabbar som läser denna blogg. Jag som Mattias har ett åar kilon att arbeta med. Som tur är har man en hyfsad grundkondition.

    Kör hårt!

  14. Bra jobbat Andreas. Det är ett område där de går knas för många webbentreprenörer.

    Jag försöker köra styrketräning 2-4 gånger i veckan, men har blivit dåligt på slutet. Vore även kul med lite mer golf eller tennis.

  15. Det verkar ju vara ett gäng som är villiga att träna tillsammans här i Stockholm. jag hoppas att vi kan dra ihop ett litet ”Kicka boll” gäng.

Kommentera

Din e-post adress kommer inte att publiceras offentligt.


*